Recenzje

Cekiny to nie wszystko

Recenzja spektaklu: Blue Gold - Agata Życzkowska, koncepcja, choreografia i wykonanie: Agata Życzkowska, współpraca choreograficzna: Karina Szutko, premiera światowa: 12.09.2025 (w ramach Festival Quartiers Danses w Montrealu), premiera polska: 20.09.2025, pokaz: Centrum Promocji Kultury w Warszawie, 20.09.2025

"Blue Gold" Agata Życzkowska, foto: WILK

Jak drzewo marzeń

Recenzja performance: PAEAN - Alastair MacLennan (Irlandia Północna/Szkocja), pokaz w ramach: Opowieści - 2. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych, kuratorka: Małgorzata Sady, pokaz: Muzeum Mazowieckie w Płocku, 27.07.2025

Jak drzewo marzeń

Nie ma świata. Są światy

Recenzja spektaklu: Pragnąca istota - Paula Jeanine Bennett (USA), performance butoh inspirowany wierszem XV-wiecznego indyjskiego mistyka Kabira, 7. Butohpolis – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Kwadrat Praski, 27.04.2025  

"The Wanting Creature", foto: WILK

Fale wrażliwości

Współczesne fale - Luan Machado (Brazylia/Holandia), wykonanie: Luan Machado, muzyka; Dante Tanzi, pokaz w ramach: 6. Butohpolis – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Służewski Dom Kultury, 17.05.2024

Fale wrażliwości

Na ziemi, w ziemi, z ziemią

Recenzja spektaklu: bli(s)kość - Anna Chudzik-Pawlik, reżyseria i wykonanie: Anna Chudzik-Pawlik, muzyka: Ślina, pokaz w ramach: Butohpolis – VI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Teatr Akt, 27.04.2024

Na ziemi, w ziemi, z ziemią

Nie tylko dla odważnych

Recenzja spektaklu: 1 9 Monolog - VestAndPage (Włochy/Niemcy), wykonanie: Verena Stenke, Andrea Pagnes, pokaz w ramach: Butohpolis. VI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Kwadrat Praski, 14.05.2024 

VestAndPage, foto: WILK

Wolniej, głębiej, ku nieskończonemu

Recenzja spektaklu: Przejrzystość. Płonące serce ciemnego nieba (Narodziny) - Sylwia Hanff (Polska) i Alexandre Yterce (Francja), reżyseria, taniec: Sylwia Hanff, pokaz w ramach: Butohpolis – 6. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Służewski Dom Kultury, 17.05.2024 (premiera)

Przejrzystość, foto: WILK

Gracje tkwią w każdym z nas

Graces - Silvia Gribaudi (Włochy), choreografia: Silvia Gribaudi, dramaturgia: Silvia Gribaudi i Matteo Maffesanti, wykonanie: Silvia Gribaudi, Andrea Rampazzo, Siro Guglielmi i Matteo Marchesi (22. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł, pokaz: Teatr Studio, 08.10.2023)

Graces

Zrzucając duszący gorset

Bisonte - Marco da Silva Ferreira (Portugalia), reżyseria i choreografia: Marco da Silva Ferreira, wykonanie: Duarte Valadares, Eric Santos, Leo Ramos, Joao Reis Moreira, Marco da Silva Ferreira, Piny (22. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł 2023, pokaz: STUDIO teatrgaleria, 6.10 i 7.10.2023)

Bisonte_foto_Jose Caldeira

Mocno, głośno, totalnie

Sceny z końca świata - Teatr Akt, reżyseria: kreacja zespołowa, wykonanie: Agnieszka Musiałowicz, Katarzyna Stefanowicz, Sylwia Hanff (gościnnie), Marek Kowalski, Tomasz Musiałowicz (27. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2023, pokaz: Sala Laboratorium, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, premiera: 04.10.2023)

Sceny z końca świata, Teatr Akt, foto: WILK

Paradoksy gniazda

Ewka Błaszczyk, recenzja spektaklu: Empty Bodies - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Karolina Kroczak, wykonanie: Aleksandra Krajewska, Agata Pankowska, Elwira Piorun, muzyka: collage (pokaz: Centrum Teatru i Tańca Zawirowania, 14.05.2023) 

Empty Bodies, foto: WILK

Współczesny rytuał życia

Recenzja spektaklu: Wojny. Święta krew Śniących - Sylwia Hanff, wykonanie: Sylwia Hanff (butoh), muzyka: Alexandre Yterce (5. Butohpolis – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Centrum Teatru i Tańca Zawirowania, 21.04.2023) 

Współczesny rytuał życia

Od miłości do zbrodni

Recenzja spektaklu: Medea Fiam - Elisabeth Damour (Francja), choreografia: Denis Sanglard, wykonanie: Elisabeth Damour (5. Butohpolis – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Centrum Teatru i Tańca Zawirowania, 21.04.2023)

Medea Fiam, foto: WILK

Nie strzelać!

Recenzja spektaklu: I Will. A Foreign Portrait - Will Lopes (Brazylia), film-performance-instalacja, scenariusz, reżyseria i wykonanie: Will Lopes, współpraca: Ilaria Vergani, zdjęcia: Dino Rekanović (5. Butohpolis - Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh, pokaz: Austriackie Forum Kultury, 13.04.2023) 

Nie strzelać!

Od chaosu do rozpoznania

Recenzja spektaklu: To Ty - spektakl dyplomowy Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, reżyseria i choreografia: Sebastian Flegiel, dramaturgia: Sebastian Flegiel, Agata Sztarbała (Mazowiecki Instytut Kultury, 09.03.2023)

Od chaosu do rozpoznania

Liczy się droga

Recenzja spektaklu: Lithos, choreografia i reżyseria: Jacek Owczarek, współpraca: Witold Jurewicz, dramaturgia: Elżbieta Chowaniec, wykonanie: Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Zuzanna Wojciechowska, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba (Mazowiecki Instytut Kultury, 24.11.2022) 

Liczy się droga

W poszukiwaniu tożsamości

Recenzja spektaklu: Comfort Zone - Helena Ganjalyan, choreografia: Helena Ganjalyan, wykonanie: Helena Ganjalyan, muzyka: Stefan Wesołowski (26. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych „Rozdroże” 2022, pokaz: Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 08.10.2022)

W poszukiwaniu tożsamości

Świat złudzeń

Recenzja spektaklu: Drganie jednej struny - Dada von Bzdülöw, choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Magdalena Reiter, Jakub Truszkowski (26. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych „Rozdroże” 2022, pokaz: CSW – Zamek Ujazdowski, 04.10.2022) 

Świat złudzeń

Wibracja wszechświata

„Dökk” fuse* (Włochy), pomysł: Mattia Carretti, reżyseria i kierownictwo produkcji: Mattia Carretti i Luca Camellini, choreografia i taniec: Elena Annovi, artyści wizualni realizujący spektakl w Warszawie: Matteo Mestucci, Alessandro Mintrone, Matteo William Salsi (26. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych „Rozdroże” 2022, pokaz: Teatr Studio w Warszawie, 30.09.2022)

Foto: materiały promocyjne fuse

Bez izolacji

Recenzja pokazu site-specific: Teraz jest przestrzeń. Kiedy jesteś? O geografii osobistej i wspólnej obecności, koncepcja i realizacja: Daniel Drago i Svitlana Pashko (teren przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, 21.07.2022)

Bez izolacji

Samotność w tłumie

Recenzja spektaklu: Alone | One A.I. - B’cause Dance Company, choreografia: Bartek Woszczyński, wykonanie: Agata Dulęba, Mateusz Krzysiak, Vita Vaskiv, Angele Isabelle Villanueva, Martyna Warzocha (premiera: 08.06.2022, Teatr Studio) 

Feminizm w procesie

Recenzja spektaklu: Larva - Marta Ziółek, koncepcja, choreografia i wykonanie: Marta Ziółek, dramaturgia:  Teresa Fazan, film: Adam Zduńczyk, maski: Mateusz Bidziński, muzyka: Wojciech Blecharz we współpracy z Natanem Kryszkiem (SZKOŁA, 24.02.2022) 

Feminizm w procesie

Od mainstreamu do pasji

Recenzja spektakli: Intercepted/Przechwycone - Kielecki Teatr Tańca, choreografia: Wojciech Mochniej oraz Carme(n)love - Kielecki Teatr Tańca, choreografia: Małgorzata Ziółkowska (Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 12.12.2021) 

Carme(n)love - Kielecki Teatr Tańca, foto: WILK

W trybie formalnym

Recenzja spektaklu: If/Then - Lubelski Teatr Tańca, choreografia: Joseph W. Alter we współpracy z tancerzami: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak, w procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń (Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski, 10.12.2021) 

W trybie formalnym

Wybuch, który zmienia

Recenzja spektaklu: Manhattan - Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, koncepcja, choreografia i wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, muzycy (na żywo): Aleksander Wnuk, Michał Lazar, gość specjalny: Fryderyk Liber (Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 09.12.2021) 

Manhattan - Daniela Komędera-Miśkiewicz i Dominika Wiak, foto: WILK

Uwięzieni w świecie

Recenzja Centralnej Sceny Tańca, edycja II - Moja natura.  Szklane menażerie – tryptyk video tańca („Las”, „Pustynia”, „Miasto”), reżyseria: Michał Ratajski oraz Inner self, koncepcja i choreografia: Magdalena Brzozowska (Mazowiecki Instytut Kultury, 25.11.2021) 

Inner self - Magdalena Brzozowska, foto: WILK

Przestrzenie organiczne    

Recenzja spektaklu: Przestrzenie_KOBRO - Stowarzyszenie Sztuka Nowa, koncepcja i reżyseria: Dawid Żakowski, choreografia: Kat Rampackova, Martin Talaga, Agnieszka Kryst, Jana Ryslava (premiera: 18.11.2021, SZKOŁA) 

Przestrzenie Kobro - Stowarzyszenie Sztuka Nowa, foto: WILK

Punkty styczne

Recenzja spektaklu: TAB’ Nowy początek - Sopocki Teatr Tańca, koncept, reżyseria, choreografia: Joanna M. Czajkowska, wykonanie: Joanna M. Czajkowska, Filip Wójcik, Róża Kołoda, Jacenty Krawczyk, Wiktoria Elgas (Polska Sieć Tańca, pokaz: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 13.11.2021) 

TAB Nowy początek - Sopocki Teatr Tańca, foto: WILK

Światło i ruch

Recenzja spektaklu de light - H.art Company, koncept, choreografia, wykonanie: Artur Grabarczyk, współpraca choreograficzna, wykonanie: Katarzyna Ustowska, Róża Kołoda, Kamil Wawrzuta (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 30.10.2021) 

Światło i ruch

Atomowe dziewczyny

Recenzja spektaklu: Manhattan - Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, koncepcja, choreografia i wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, muzycy: Aleksander Wnuk, Michał Lazar, gość specjalny: Fryderyk Liber, wideo: Natan Berkowicz (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł, Szkoła (Komuna/Warszawa), 12.10.2021)

Atomowe dziewczyny

Królestwo roślin niechcianych

Recenzja spektaklu: Złe ziele - Magda Jędra, koncepcja: Magda Jędra, Anka Herbut, choreografia: Magda Jędra, tekst i dramaturgia: Anka Herbut, muzyka: Justyna Stasiowska, kostium i przestrzeń: Marta Szypulska (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 08.10.2021, premiera)

Królestwo roślin niechcianych

Ostatni w życiu stół

Recenzja spektaklu: Humani corporis fabrica – słuchowisko choreograficzne, choreografia: Jacek Przybyłowicz, taniec: Ryszard Kalinowski, Grzegorz Pańtak, głos: Andrzej Chyra, tekst i wsparcie dramaturgiczne: Joanna Szymajda, muzyka: Adam Walicki (20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu, STUDIO teatrgaleria, 02.10.2021)

Humani corporis fabrica - Jacek Przybyłowicz, foto: WILK

Eurytmia na nowo

Recenzja spektaklu: Le jeu de massacre – Ramona Nagabczyńska i Barbara Kinga Majewska, choreografia: Ramona Nagabczyńska, muzyka: Barbara Kinga Majewska, koncepcja i wykonanie: Ramona Nagabczyńska, Barbara Kinga Majewska, organizator: STUDIO teatrgaleria we współpracy z Goethe Institut (Pałac Kultury i Nauki, sala Skłodowskiej, 02.10.2021)

Eurytmia na nowo

Policzeni, odczłowieczeni

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Policzalni - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark i Teatr Tańca Zawirowania, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska, wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, warszawska premiera: 30.09.2021)

Policzeni, odczłowieczeni

Życie ze wstydem

„Blush” Michał Adam Góral, pomysł i choreografia: Michał Adam Góral, współpraca dramaturgiczna: Emilia Szufler, wykonanie: Anna Banasik, Wojciech Dolatowski, Michał Adam Góral, Karolina Graca (25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2021, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, prapremiera: 28.09.2021)

Blush - Michał Adam Góral, foto: WILK

Co płynie z kartki?

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Panta Rhei - Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew, koncepcja: Agata Grabowska, wykonanie: Agata Grabowska, Katarzyna Szugajew (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera: 26.09.2021)

Co płynie z kartki?

Spotkanie intymne

Relacja z wieczoru: Portrety choreograficzne, gość: Paulina Święcańska, artyści zaproszeni na wieczór: Hanna Jurczak, Joanna Sierdzan-Wenecka, Michał Adam Góral, Marek Klajda, Krzysztof Sztyliński oraz młodzież z Teatru Rękawiczka w Garwolinie (Mazowiecki Instytut Kultury, 23.09.2021)

Portrety choreograficzne (Paulina Święcańska), foto: WILK

Wielkie dzieło upchnięte w czarnym pudełku

Recenzja spektaklu: Vacuum - Compagnie Philippe Saire (Szwajcaria), pomysł i choreografia: Philippe Saire, współtwórcy choreografii: Philippe Chasson, Pep Garrigues, tancerze: Gyulla Cseperes i Lazare Huet (25. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych Rozdroże 2021, Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski, 21.09.2021)

Wielkie dzieło upchnięte w czarnym pudełku

Polonautki w polskim ładzie

Elżbieta Bisch, Strona Tańca. Recenzja spektaklu: Polonautki, czyli Pierwsza Polska Kobieca Misja Kosmiczna, choreografia i dramaturgia: Aleksandra Kostrzewa, choreografia i wykonanie: Olga Briks i Ewa Noras, premiera: 11.09.2021 (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 11.09.2021)

Polonautki w polskim ładzie

Symbolika kontra ruch

Elzbieta Bisch, recenzja spektaklu: Real Love - Teatr Tańca Zawirowania, choreografia: Daniel Abreu, tańczą: Ilona Gumowska, Karolina Kroczak (za Elwirę Piorun), Izabela Prokopek (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 04.08.2021)

Symbolika kontra ruch

Pomiędzy falami pandemii

Recenzja spektaklu: Partytury codzienności - Ilona Trybuła, koncepcja i choreografia: Ilona Trybuła, choreografia na żywo, wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Agata Jędrzejczak, Paweł Grala, Oscar Mafa (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, 23.07.2021)

Partytury codzienności, Ilona Trybuła, foto: wILK

Ludzie osamotnieni

Recenzja projektu: Centralna Scena Tańca, edycja 2: Izolacja; spektakle: La la la la la - Magdalena Widłak; untold manifesto - Joanna Brodniak; Nic dwa razy - Katarzyna Zakrzewska i Agata Urbaniak; Device - Marcin Motyl; Nie przepraszaj - Claire Saintard i Marek Klajda (MIK, 24.06.2021)

"Nie przepraszaj" Claire Saintard i Marek Klajda, foto: WILK

Cyfrowe śmietnisko

Recenzja spektaklu "KolażXX" Łukasz Wójcicki, choreografia i wykonanie: Łukasz Wójcicki, wizualizacje i dźwięk: Adrien Cognac (Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, premiera online: 02.05.2021)

Cyfrowe śmietnisko

Tęczowy dom

Recenzja spektaklu „Dance Mom” Wojciech Grudziński, choreografia: Wojciech Grudziński, taniec: Ewa Dziarnowska, Ewa Grudzińska, Wojciech Grudziński, Michał Sławecki (Nowy Teatr, premiera online: 24.04.2021)

Tęczowy dom

S-O-S. Głupi pies

Recenzja spektaklu "Tisza be-Aw" Teatr 21, koncepcja: Jakub Drzewiecki, Agata Skwarczyńska, Justyna Sobczyk, ruch: Justyna Wielgus, premiera: 13.07.2015, pokaz online: 26-28.03.2021 (YouTube - Dni kultury)

S-O-S. Głupi pies

Od komfortu do niewygody

Recenzja spektakli: „Pure” Eva Klimackova i Leandro Villavicencio; „Papierowa miłość” Zuzanna Ziółek i Jan Dusza; „Uncommodum” Stefano Silvino i Michał Adam Góral („Centralna Scena Tańca”, Mazowiecki Instytut Kultury)

Od komfortu do niewygody

Yes

Recenzja spektaklu: „Monstera” Marta Ziółek (19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł)

Yes
Scroll Up